Lectio Divina Lectio Divina

Bijbellezen?! Lezen met een open hart.

Het dagelijkse leven is vluchtig en druk en Bijbellezen kán er dan bij inschieten. Hoe fijn is het dat er een plek is waar mensen samen komen en met elkaar een paar verzen uit de bijbel lezen en daar stil over zijn. Met elkaar en toch alleen met je eigen gedachten, gebed, stilte.

Dát is Lectio Divina: langzaam, aandachtig en indringend lezen van de Bijbel.

Elke maand komen we een half uur bij elkaar in de Open Hof.  Gevoed en soms verrast door het woord van God. Gun het jezelf, en nodig mensen uit om die stilte ook te proeven.

Zo ziet een half uur eruit: In stilte kom je binnen in de kerk en neem je plaats, er staat muziek op. Drie keer wordt er een tekst uit de bijbel voorgelezen. We zijn 20 minuten stil om die tekst zelf te lezen en in stilte op je in te laten werken, tot je te laten komen. Met een zegenbede of een lied wordt de Lectio afgesloten. Iedereen gaat in stilte naar huis.

Weet je welkom, probeer het eens en zie/ervaar of het iets voor je is.
We  starten de avond om 19.00 uur in de kerkzaal en sluiten uiterlijk om 19.35 weer af.

De data voor het seizoen 2024/2025 zijn:
Maandag 30 september
Maandag 28 oktober
Maandag 25 november
(december geen LD)
Maandag 27 januari 2025
Maandag 24 februari
Maandag 31 maart
Maandag 28 april
Maandag 26 mei
Maandag 30 juni

Heb je nog vragen, voel je vrij om contact op te nemen!

Mirjam de Leede (mirjam@deleede.org
Wendy van Schelven (wendy@van-schelven.nl – 06-20489508)